10 nejčastějších chyb českých obchodníků

  1. Nesoustředí dostatek času a energie energii prodeje výrobku nebo služby, kterou zastupují.
  2. Nevyhodnocují svůj úspěch nebo neúspěch při navolávání nebo při osobních schůzkách.
  3. Nepustí zákazníka ke slovu, zavalí ho informacemi, nechají na místě osobního setkání propagaci firmy a tím jeho práce končí.
  4. Nekladou zákazníkovi správné otázky s cílem prodat nebo dojednat další konkrétní setkání nebo hovor.
  5. Nehledají cestu k objednávce. Roznáší letáky, takovým „obchodníků“ já říkám večerníčci, neobchodují, jsou pošťáci.
  6. Neumí vyjednávat o ceně, nejraději by prodali levně a bez práce, aby to šlo samo. Často se nechají ovlivnit situací na trhu nebo informací, lidé nemají peníze.
  7. Když na první pokus neuspějí, mají problém s odmítnutím a nevolají znovu.
  8. Nevěnují trvale prodeji dostatečnou pozitivní energii prodeje. Zaměstnávají se jinou činností než obchodní, ztrácí čas, energii i peníze firmě, protože na sebe nevydělají.
  9. Nejsou dostatečně soustředěni na prodej. Na osobní schůzce nebo při telefonním hovoru nehledají cestu k realizaci objednávky, k pozvánce zákazníka na domovskou firmu, aby si prohlédl výrobu a získal další možnost setkání a budování vztahu.
  10. Vezou se a žijí z velikosti, tradice a podstaty firmy, kterou zastupují. Pokud je firma na trhu již řadu let. Tato skutečnost je nenutí dělat skutečný obchod od nuly.

Můj trénink obchodníků ve firmách snižuje náklady firmě a přináší výsledky v krátkém čase.

Sdílení:

Zeptej se svého mentora

Žij svoje sny. Mým posláním je rozvíjet jednotlivce
i pracovní týmy. Motivuji skálopevně rozhodnuté lidi
pro změny ve svém životě.

Posilovat duši a prožívat naplněný život  v rovnováze je stejně důležité, jako chodit do posilovny a trénovat krásné křivky fyzického těla.